خانه داری و شستشو

نکات خانه داری و شستشوی فرش، موکت، مبلمان و...

خانه داری و شستشو

نکات خانه داری و شستشوی فرش، موکت، مبلمان و...

تکنیک های حرفه ای قالیشویی: هر آنچه که باید بدانید!

بسیاری از مردم در مورد "تمیز کردن با بخار" شنیده اند. اما قالیشویی های حرفه ای در واقع تکنیک های مختلفی دارند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این پست به بررسی 5 تکنیک حرفه ای قالیشویی می پردازیم.
احتمالاً هرگز نیازی به استفاده از آنها نخواهید داشت. اما این پست به شما کمک می کند تا توصیه های تمیزکننده خود را درک کنید. شما همچنین خواهید فهمید که دقیقاً از هر روش چه انتظاری دارید..

چرا تکنیک های زیادی برای تمیز کردن فرش وجود دارد؟


هر شرکت قالیشویی حرفه ای و شایسته می تواند فرش، موکت، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر منسوجات خانگی را تمیز کند. برخی از آنها  حتی می توانند از این فراتر بروند و کاشی، چرم یا مجاری هوای شما را تمیز کنند! هر ماده مشکلات منحصر به فردی را ارائه می دهد.
بنابراین، هر کدام به راه حل های منحصر به فردی برای شستشوی فرش و یا مبل نیاز دارند. پنج روش رایج قالیشویی حرفه ای عبارتند از:

  • استخراج آب گرم ("تصفیه با بخار")
  • ترکیب جاذب ("خشک شویی")
  • تمیز کردن کاپوت
  • شامپو فرش
  • کپسوله سازی

شستشو با آب گرم

در غیر این صورت به عنوان تمیز کردن با بخار شناخته می شود، این به راحتی رایج ترین روش تمیز کردن فرش حرفه ای است. تمیز کردن با بخار از آب داغ با فشار بالا برای نفوذ به الیاف فرش استفاده می کند و آلودگی و باکتری های ذخیره شده در اعماق آن را تجزیه می کند.


سپس آب داغ از طریق خلاء استخراج می شود. نام فنی "استخراج آب گرم" از اینجا می آید.


فرآیند تمیز کردن با استفاده از یک ماده تمیز کننده بر روی ناحیه مورد نظر آغاز می شود. سپس عامل تمیز کننده از طریق برس پخش می شود و کثیفی را از بین می برد. استخراج واقعی آب گرم تنها زمانی وارد عمل می شود که به ماده تمیز کننده زمان داده شود تا کار خود را انجام دهد.


تمیز کردن با بخار می تواند یک ساعت طول بکشد تا یک خانه معمولی تمیز شود و دو برابر آن برای خشک شدن فرش. دفاتر و سایر املاک تجاری ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد. انجام کارهای نظافتی تجاری در اواخر روز یک روش معمول است زیرا می تواند زمان خشک شدن فرش ها را در طول شب داشته باشد.


اگرچه در برخی موارد، چند ساعت فرش مرطوب به سادگی یک گزینه نیست.


کپسوله سازی


این تکنیک فانتزی به نظر می رسد و به یک معنا هم همینطور است. برای تمیز کردن  از مواد شوینده فوم مصنوعی استفاده می شود که از طریق دستگاه برس روی فرش کار می شود. فوم به صورت پودر متبلور می شود. با انجام این کار، خاک موجود در فرش را محصور می کند. سپس پودر، همراه با کثیفی، جاروبرقی می شود.


کپسوله کردن اغلب به شامپو فرش ترجیح داده می شود زیرا هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد، خشک شدن زمان کمتری می برد و آب کمتری مصرف می کند.


با این حال، تمیز کردن کپسوله برای همه شرایط ایده آل نیست. اکثر متخصصان قالیشویی از کپسولاسیون روی فرش های بسیار آلوده استفاده نمی کنند. به سادگی آنقدر موثر نیست. در نهایت، شناخت بهترین راه حل هم نیازمند آموزش و هم تجربه است.